Monday, January 9, 2012

::.Lelaki sejati penawar hati wanita.::


~~Soalan : Ustaz, kenapa ya hati perempuan ni kadang² tiba² je rasa sedih tanpa sebab.. Ada org kata syaitan yg ganggu.. Ada petua tak utk elakkan hati kita ni sedih? Kadang² bila bgn pagi rasa sedih.. Kadang² rasa mcm rindu, tapi tak tahu rindu pada siapa..

Jawapan drpd Ustaz Azhar Idrus : PERKARA BIASA.. HATI PEREMPUAN MEMANG
HALUS, HANYA LELAKI SEJATI YANG MAMPU MENJADI PENAWAR! =)~~


             hurmmmm...unik jugak hati kite rupenyee.patutlah selalu macam ni.itulah kan..nak kate menangis putus cinta,itu time zaman dulu-dulu je tu..(macam dah lame sangat)..huhu..,sekarang ni menangis tak ada sebab or menangis kerana mengingatkan kisah lalu..??ish3..persoalan yang masih tidak mampu ku jawab..cewahh..

Tapi kan,cakap soal hati ni..,macam-macam jugakla kisah berlaku.kita ni tak lah baik sangat tapi suke sangat berkongsi..mungkin lebih baik kot kita menangis kerana ingat kan dosa lalu dan perbaiki walaupun sikit-sikit..haa...yang mengecewakan sekarang,ramai kawan yang sebaya ngan ecah,masih lagi membazir airmata untuk kekasih yang tak tentu lagi bergelar 'suami'..

Bukan apa..,menangisi insan yang tiada mendatangkan kebaikan kepada kita tak perlu pun.walhal,insan yang ditangisi itu,terang-terang membawa kita kearah yang salah..tak ada pun kekasih yang halal buat kita melainkan pasangan hidup kita..menangis lah disisi nya nanti bukan kerana "putus cinta" tapi menangis kerana terlalu bersyukur memiliki insan yang menyayangi kita dan menerima segalanya dari kita kerana Allah.lagi sweet kan?haa...kalah citer korea..hee...=P..hushh ..tak dapat digambarkan ke'sweet'an itu..heee..sekarang,kita sabar la dulu..relaxxxx,cool..ape kata jadi rock sekejap..jual mahal banyak-banyak pun tak pe..haa..ecah sekadar mengingatkan kawan-kawan dan diri ecah sendiri. sama-sama la kita berubah kepada yang lebih baik..tiada istilah 'terlambat' dalam dinnullah ni tau kawan-kawan..

Pasal lelaki sejati plak,korang tau ke apa itu lelaki sejati yang sebenarnya??..sikit-sikit je la bagi..hihi..nak tau?umm salah satunya ::: tak sejati la seorang lelaki yang memegang status 'islam' tapi tak tau dan tak berusaha untuk tahu dalam-dalam tentang islam...::: ..rugilaaaaa..nak nampak sejati,cubalah!!..siyes..ecah ni pn bese je..tak salah kan share-share?..^_^..

Yang lelaki,kene lah belajar jadi lebih sejati.baru macho derr...ini x...,nak kat anak dare orang,nak belagak tunjuk die lah yang paling sejati..walhal,solat pun tak cukup waktu..macam maaaane nak didik anak-anak nanti??..isteri lagi...haiiiii....kalau ecah,ecah pun takde lah banyak ilmu agama,tapi menaruh harapan tinggi suami nanti dapat bagi ilmu yang lebih banyak..jadi,terang-terang la tak boleh terima yang konon-konon macho ni...(angan-angan tinggi menggunung..huhu)..macam mane nak didik anak-anak aku nanti..hurmmm...

Yang perempuan plak,jual mahal banyak yang ecah maksudkan tadi,bukan lah maksudnya terus tak pandang langsung.itu kejam sangat..huhu..mengenali tapi menjaga batas la..bila ada yang nak 'masuk jarum' kononnye,jangan lah berasa happy sangat.yang nak masuk jarum tu,tengah nak cube ajak kita ke jalan yang salah..!!tolonglah kuat kan diri,hati dan iman untuk tolak..tak kisah la dah pernah couple or tak..,cakap baik-baik..kalau ikhlas nak kan cinta dari Allah,jomlah sama-sama ngan ecah jugak..ingat mengingati..lagi bagus..nak ke cara untuk tolak cinta tipu-tipu tu?yang belum couple or yang sedang 'in relationship' tu,semua boleh ehh..=)..kalau nak la..lain kali la ecah post lagi..senang je..huhu..solat maghrib dulu ye..

tapi sebelum tu....,ada pesanan untuk my future 'hubby' (ecah pun tak pasti siapa..huhu) :

"..semoga dikau sentiasa berada dalam cintaNya sayang..!!aku akan terus mendoakan mu supaya dirimu sentiasa mendapat bunga-bunga cinta dari yang Esa...sungguh aku terlalu menyayangimu dan setiap waktuku terlalu merinduimu kerana Allah wahai cintaku..aku hanya insan biasa yang sangat memerlukan bimbingan,didikan dan ilmu Allah darimu..bantulah aku..walaupun aku tidak mampu bertemu denganmu lagi,kau tambahkan lah ilmu mu di setiap hari-hari yang kau lalui..doaku akan selalu bersama mu..suatu hari nanti kita akan bertemu dengan izinNya..jangan lupakan 'isteri'mu dalam setiap doa mu..aku menunggumu..selagi kau mencintaiNya,aku akan terus mencintaimu..insyaAllah..jaga hati,iman dan pandangan mu cinta..."

SEKIAN,yang berbunga cinta dan harapan ::: sejadah cintaku ::: =)










1 comment:

  1. Thanks to all frenz yg like..kite hargai..kalau ade pape nak komen,bg pendapat atau berkongsi ape pn,post la kat sini...kite same2 belajar..sume yang baik datang drpd Allah dan yg buruk itu dtg dr kelemahan ecah sendiri..semoga Allah sentiase merahmati kalian semua...insyaAllah..=)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...